Carlsberg belønnet for rocker-trick

Den danske koncern har fået guld ved reklame-VM.

Cannes Lion

Carlsberg er blevet belønnet med to fornemme priser ved reklame-VM i Cannes.

Ifølge Markedsføring.dk fik Carlsberg en guldløve i kategorien Promo & Activation og en sølvløve i PR-kategorien - begge priser blev givet for denne noget spektakulære happening i Belgien.

Sammen med sit reklamebureau fyldte Carlsberg en biograf op med rockere. Eneste to ledige sæder var midt i salen – midt mellem de 148 tatoverede og bistre rockere.

Set 11 mio. gange

Herefter filmede man, hvordan intetanende belgiske par reagerede på, at de havde fået pladser midt mellem rockerne. Hvis parret valgte at sætte sig blandt rockerne blev de belønnet med øl under sloganet: That calls for a Carlsberg.

Det hele blev til denne reklamefilm, som altså nu har høstet international hæder.

Reklamevideoen er efterfølgende blevet en viral succes på YouTube, hvor over 11 mio. har set den.

10 idéer, der kan ændre Danmark
Ny serie fra FINANS: Følg 10 visionære og innovative iværksættere og deres idéer, der har potentialet til at redefinere dansk erhvervsliv.
Læs serien her
BRANCHENYT
Læs også