Usynlig bil blev til guld for Mercedes

Et usædvanligt reklamenummer blev belønnet med en fornem pris.

Cannes Lion

Tirsdag blev den tyske bilproducent Mercedes-Benz adlet med en såkaldt "Grand Prix"-pris ved den årlige kåring af årets bedste reklamer i Cannes i Sydfrankrig.

Juryen belønnede tiltaget "den usynlige bil", som kan ses i videoen her.

Reklame-tiltaget blev lavet for at profilere tyskernes nye motor, som ikke udleder noget til naturen.

For at synliggøre det - eller måske rette for at usynliggøre det - så beklædte Mercedes-folkene en bil med LED-panaler og udstyrede den med et kamera. Kameraet optog hele tiden hvad der skete på den ene side af bilen og transmitterede det til den anden side. Dermed kom bilen til at se usynlig ud.

LINK: Læs mere om F-Cell-motoren her

Følg serien: 10 idéer, der kan ændre Danmark
Læs om 10 visionære iværksættere og deres idéer. I denne uge dækker FINANS fødevarerbranchen, hvor vi ser på fordel og ulemper i forhold til de en af de idéer, som forsøger at bygge verdens med avancerede fødevareprinter.
Læs serien her
BRANCHENYT
Læs også