Der er mange måder, virksomheder kan bruge Facebook aktivt.
Der er flere gode ting et socialt medie som Facebook, kan bruges til af virksomheder. I dette indslag gennemgår ekspert i sociale medier, Marta Karolia Olsen fra Advice Digital, de fire mest populære:
Kundeservice på Facebook udmærker sig ved, at et spørgsmål fra en bruger kommer mange andre til gavn. Når virksomheden har svaret, kan alle nemlig se svaret og eventuelt stille tillægsspørgsmål.
Brugerne har også mulighed for at hjælpe hinanden, hvis de har behov for at dele erfaringer om virksomhedens produkter, og de kan på den måde blive gode ambassadører for det givne firma. Med god kundeservice i sociale medier kan kritikere af en virksomhed også vendes til fortalere.
Facebook er i kraft af sin sociale karakter ligeledes et velvalgt sted at gå i dialog med brugerne. Med en kampagne, der har til formål at flytte holdninger, vil en virksomhed eller organisation have gode muligheder for at stille spørgsmål til, gå i dialog med og eventuelt mobilisere reaktioner fra en stor, bred befolkningsgruppe i Danmark.
Se Marta Karolina Olsen uddybe Facebooks andre muligheder i indslaget herover.