Sådan vil B&O få dig til at købe dyre fjernsyn

Beovision 11 er særligt rettet mod familier - og så skal den nye teknologi trække kunder.

Onsdag aften lancerede Bang & Olufsen det nye Beovision 11.

Tv’et koster fra 46.996 kroner og helt op til 79.995 kroner, så hvem er det lige der skal købe sådan et produkt midt i en krisetid?

Ifølge administrerende direktør i Bang & Olufsen, Tue Mantoni, er Beovision 11 både rettet mod loyale og nye kunder - og så skulle det gerne tiltrække familier.

Se hele interviewet med Tue Mantoni i tv-indslaget i toppen af denne artikel.

Svære at sælge

Men netop de klassiske og dyre AV-produkter som Beovision 11 er dem, som Bang & Olufsen har sværest ved at sælge i øjeblikket.

Til gengæld går det godt med de billigere B&O Play-produkter, og de mange nye kunder her kan måske trækkes over til de dyrere produkter på sigt.

"Nu er vi i hvert fald i kontakt med de her kunder. Nu har vi mulighed for at give dem nogle rigtig gode oplevelser med vores B&O Play-produkter. Nogen af dem kommer ind i vores butikker og kigger på nogle af de andre ting, vi har på hylderne. Og hvem ved? Jeg er sikker på, der nok er nogle af dem, som skal blive forelskede i Bang & Olufsen-produkterne på et tidspunkt," siger Tue Mantoni.

 

BRANCHENYT
Læs også