Jysk vil erobre Tjekkiet

Dansk detailhandels hurtigste damptromle, Jysk, går i dag løs på sit 17. marked, det tjekkiske. Koncernen, som Lars Larsen grundlagde for snart 30 år siden under navnet Jysk Sengetøjslager, åbner for tiden mellem 100 og 110 nye butikker om året, men tempoet skal sættes yderligere i vejret.

»Det er nu, mulighederne og markedet er der i de nye østeuropæiske markeder. Og vi er ikke de eneste, som har opdaget det. Konkurrencen bliver hård. Vi har lagt en ny strategi, så vi kan tage fat på nye lande hurtigere efter hinanden. Jeg regner med, at vi går ind i det næste land om halvandet år, hvis alt går vel her i Tjekkiet. Det næste land bliver enten Slovakiet eller Ungarn,« siger Lars Larsen.

Den nye strategi, som Jysk har anvendt i Tjekkiet, gik ud på at gennemføre grundige markedsundersøgelser, inden den første butik blev placeret - den, som åbner i et shoppingcenter i den velhavende Prag-forstad Cerny Most i dag. Den næste butik åbner om to uger i et lidt fattigere område, Libus...

BRANCHENYT
Læs også