Nordea: Vi holder fokus på vores egne kunder

Hos Nordea er svaret på Danske Banks nye abonnementssystem, at Nordea fokuserer på sine egne kunder og produkter.

Foto: Ole Lind

- Vi fokuserer på vores egne kunder og vores egne produkter. Det er kunderne, der i sidste ende afgør, hvad de synes er mest attraktivt, men vi synes, at det giver bedst mening, at kunderne betaler for, hvordan de bruger banken og ikke, at de bruger banken. Vi har haft vores fordelsprogram siden år 2000, så vores kunder ved, hvad de skal betale og hvad de skal betale for. Den gennemsigtighed har vi gode erfaringer med, siger pressechef Stephan Ghisler-Solvang.

Hos Danske Bank mener chefen for de danske aktiviteter, Tonny Thierry Andersen, at Danske Banks fordelsprogram er mere fair og har flere fordele, og han peger blandt andet på, at prisen på udlån i Danske Banks program afspejler både forretningsomfang og risiko, mens prisen hos Nordea-kunderne er ens for alle inden for de enkelte programmer. I forhold til priserne oplyser Nordea, at det er noget, der følges tæt...

BRANCHENYT
Læs også