LEGO fremmer forståelsen

LEGO vil ind på direktionsgangene og i mødelokalerne med konceptet Serious Play. Legen med klodserne gør virksomhedens problemer konkrete, giver fælles identitet og sætter ledelse og medarbejdere i stand til at kommunikere bedre med hinanden, lyder argumentet.

Væk med nålestribede seminarer og komplicerede strategier på overhead. Nu skal der leges med LEGO-klodser og tænkes kreativt i virksomhederne, lyder opfordringen fra det LEGO-associerede selskab Executive Discovery og to danske konsulentfirmaer, der i går præsenterede konceptet LEGO Serious Play.

På et todages seminar, som indtil videre er prøvekørt i fire danske virksomheder, bygger en gruppe på højst 10 mennesker - medarbejdere, ledere eller begge dele - LEGO-modeller af virksomheden og sig selv. Det tvinger dem til at diskutere, hvordan virksomheden er opbygget, og hvilke værdier og strategier den bygger på. På den måde skaber man en fælles identitet og strategi, som ikke kun ledelsen, men alle deltagere står inde for og forstår, mener folkene bag Serious Play...

BRANCHENYT
Læs også