Lolland: Vi prøvede at være åbne

Den tidligere direktør i Spar Lolland har forsøgt at være så åben om bankens situation, som det var muligt. Også når pressen gik hårdt til.

Livet som konkurstruet børsnoteret bank er ikke let. Der skal findes en løsning, aktionærer og offentlighed skal informeres, men samtidig skal man undgå en kundeflugt. Og børsreglerne sætter af og til en grænse for, hvad man kan kommentere offentligt.

"Vi har prøvet at lægge en åben stil an, og vi har sagt så meget, som vi har kunnet tillade os i forhold til reglerne. Hvis jeg har følt, at nogle i pressen har trådt mig over tæerne, så jeg har ringet dem op, og så har de lyttet. Generelt er vi blevet behandlet ordentlig og fair af pressen, og det vil jeg gerne kvittere for," siger nu tidligere adm. direktør Ulrich Jespersen.

Han håber, at det skyldes den åbne stil, som banken har forsøgt at holde.

"På samme måde har vi forsøgt at holde aktionærmøder, hvor der kommer 750 af gangen, vi har haft repræsentantskabsmøder og storkundemøder og så videre. Jeg har hele tiden prøvet at være direkte og sige tingene. Vi har hele tiden haft håbet, og vi er gået efter løsningen uden at ryste på hånden. Men vi har hele tiden sagt, at det var alvorligt, og det har det så også vist sig at være," siger han.

Læs alt om Spar Lollands krak

Fakta: Derfor krakkede SparLolland

”Anders Dam kan danse meget mere” 

BRANCHENYT
Læs også