Åbenhed er slået igennem hos Mærsk

Åbenhed er blevet et plusord siden Nils Smedegaard kom til A.P. Møller - Mærsk. En af hans opgaver var at modernisere virksomhedens image.

A.P. Møller - Mærsks adm. direktør, Nils Smedegaard, har gjort virksomheden mere åben, og den kommunikationsstrategi får han ros for.  Arkivfoto: Mik Eskestad

Selv om de blå vinduer ikke kan åbnes indefra og altid har været hermetisk lukkede, så bliver der i langt højere grad luftet ud hos A.P. Møller - Mærsk, hvor både investorer og offentligheden kan følge med i virksomhedens gøremål. Og netop at åbne virksomheden mere for omverdenen var én af flere dagsordener, som Nils Smedegaard skulle være med til at løse, da man i 2007 hentede ham til A.P. Møller - Mærsk, hvor han er adm. direktør.

En vellykket mission, vurderer Martin Jes Iversen, der er lektor ved CBS og løbende har fulgt udviklingen i Mærsk...

Læs også