”Det er besværet værd”

DNP har øget medarbejderstaben, efter den fik penge til at skræddersy kurser, der klædte medarbejderne på til fremtidens udfordringer. Men projektpenge stiller store krav til tålmodigheden.

Når man som virksomhed siger ja til at tage imod støttekroner, så har det også en bagside, lyder det fra DNP-direktør Niels Hermansen. Foto: Carsten Bundgaard

Der er 18 flere ansatte i DNP’s lokaler i Karlslunde ved København, end der var for en håndfuld år siden. Her deltog virksomheden i sit første samarbejde, hvor den for regionale støttekroner kunne få opgraderet personalegruppen til nye tider, og da muligheden atter opstod for et par år siden, sprang direktøren på igen.

»Ideen var, at vi gerne ville løfte kvaliteten af medarbejderne, så vi modsvarer det tunge omkostningsniveau og påtager os større opgaver. Vi har brugt en masse ressourcer på innovation, lean, selvledelse og samarbejde, og i dag kan vi klare opgaver, der er væsentlig mere udfordrende end tidligere,« forklarer direktør Niels Hermansen...

Læs også