Bang & Olufsen jagter storsalg i Kina

Bang & Olufsen vil ud af mange års dødvande på det kinesiske marked. Partnerskab og nye produkter skal bane vejen.

Lars Galsgaard, direktør for Bang & Olufsen i Kina, vil udnytte det kinesiske markeds muligheder bedre.  Foto: Bang & Olufsen /Thomas Juul

Bang & Olufsen jagter et milliardsalg i Kina. Efter flere års tomgang på det vigtige kinesiske marked satser det danske selskab voldsomt på at trænge igennem til de hundredtusindvis af rige kinesere, som er parat til at betale for lyd og billede i luksusklassen. Kinesisk partnerskab, masser af nye butikker samt en massiv markedsføring på de sociale medier skal løfte Bang & Olufsen til et helt nyt niveau.

»Potentialet i Kina er meget stort, og der er behov for at accelerere væksten for at udnytte mulighederne. Nu går vi i offensiven med nye butikker, lancering af B&O Play og mere intensiv markedsføring,« siger Lars Galsgaard, direktør for Bang & Olufsen i Kina...

Læs også