Unge lader de voksne kigge med

Fremsyn: Unge elsker at dele informationer på nettet, og åbenhed er blevet en integreret del af generationen. Virksomheder, der kan honorere denne åbenhed, kan tiltrække de unge ressourcer, mener eksperter.

Generationen af unge, der så småt er på vej ud på arbejdsmarkedet, er vokset op i en tid, hvor man konstant er sammen med andre, bl.a. på Facebook, og derfor er åbenhed en naturlighed.  Arkivfoto: Paul Sakuma/ AP Photo

Måske behøver de fleste af os ikke flere undersøgelser, der bekræfter, at de digitale indfødte er mere åbne og mindre karrige om deres privatsfære end os over 24 år – uanset hvor hårdt vi anstrenger os for at følge med trenden og skrive statusopdateringer på dette eller hint sociale medie.

De unge har noget med i bagagen, som vi andre ikke har. Umiddelbar begejstring ved at dele. Imødekommenhed. Tilgængelighed. Fællesskabslyst. Og andre menneskelige kompetencer, der følger med per automatik, når man blev født omtrent samtidigt med verdens første smartphone, Simon, der blev fremstillet af IBM i år 1992, og det moderne internet...

Læs også