Grøn vækstkorridor

København og Femern Bæltsamarbejdet er på Cannes for at tiltrække internationale investorer til det, som skal blive en ”grøn” vækstkorridor i fremtiden.

Overborgmester Frank Jensen brander København som en grøn vækstby. Arkivfoto: JP

På Mipim kom danskerne før i tiden med den gode københavnerfortælling om en bæredygtig cykelby med cleantechindustrier, transparente ejendomsmarkeder og fantastiske uddannelsesinstitutioner. Men når man nævner København i dag, kan man ikke undgå også at nævne Malmø, forklarer Frank Jensen, der er overborgmester i København.

»Vi har haft en stand med Malmø i en årrække, fordi vi dermed bruger de bedste brands fra regionen. København er måske det stærkeste brand, som Danmark har internationalt, og Malmø er en naboby på størrelse med Aarhus, der også gør rigtig meget for at brande sig internationalt. Tilsammen er det en region på 3,8 millioner indbyggere, som vækker opmærksomhed i udlandet,« siger han...

Læs også