Snedigt trick giver stor effekt

Millioner har på få dage set brillefirmas reklame på nettet - helt frivilligt.

Et science fiction-lignende fartøj cruiser hen over græstæppet, overhaler flere golfvogne og fortsætter direkte hen over en sø.

Et opsigtsvækkende syn. På golfbanen, men i høj grad også på Youtube.com.

Siden 2. april har over 7 mio. mennesker set videoen med golfspilleren Bubba Watsons nye luftpudefartøj på golfbanen.

Effektivt

Brillefirmaet Oakley sponserer US Master 2012-vinderen Bubba Watson og har lagt penge i både den spektakulære "golfvogn" og i den virale reklamefilm.

Dermed har Oakley på kort tid fået sit navn og sponsorat eksponeret for millioner af internetbrugere, der deler videoen via de sociale medier.

Samtidig har Oakley sikret sig omtale i alverdens medier - nu også på Jyllands-Posten.dk.

...og billigt

Markedsføringsmæssigt har det altså været ekstremt effektivt at forære Bubba Watson en hovercraft.

Og tricket har tilmed været billigt sammenlignet med konventionelle reklamekampagner.

Ifølge CNN.com koster en howercraft som Bubba Watsons 40.000 dollar - knap 240.000 kr.

BRANCHENYT
Læs også