Dansk reklame tæt på fornem pris

I New York har de fået kig på en dansk buksereklame.

Det danske tøjfirma Only er kommet i søgelyset i udlandet.

Selskabets reklamevideo og tilhørende online-univers "The Liberation" er nemlig blevet nomineret til en pris ved det årlige Webby Awards. Priserne uddeles en gang om året i New York og hædrer de bedste reklametiltag på internettet i det forgangne år.

Den danske reklamevideo, der kan ses i toppen af denne artikel, er nomineret i kategorien Best Use of Video or Moving Image.

Er tidligere blevet hædret

Sidste år blev Onlys film kårets til Danmarks bedste onlinefilm ved de såkaldte True Awards.

Tøjfirmaet henvender sig til kvinder i alderen 15-25 år. Derfor fik firmaet lavet en film på ca. fire minutter med en kort handling og masser af stemning.

Den minder meget om en musikvideo, og pigerne i filmen er selvfølgelig iført tøj fra Only - og dermed brandes firmaets tøj.

LINK: Se Onlys kampagneside

Seks danskere nomineret

Mindst seks danske bidrag er nomineret ved årets prisuddeling, skriver Markedsføring.dk.

Webby Awards afholdes i år for 17. gang. Der er indsendt over 11.000 bidrag fra over 60 lande.

Reklameprisen bliver uddelt i over 100 kategorier.

LINK: Se Onlys konkurrenter i kampen om prisen

BRANCHENYT
Læs også