Fleggaard klar til grænsekamp

Vækstplanens nedsatte afgifter på øl og sodavand får ikke grænsekøbmand til at give op.

Foto: Mikkel Berg Pedersen

Mens politikerne står i kø for at signalerer stolthed over, at priserne på øl og sodavand er på vej ned, så er der stor ærgelse på den anden side af grænsen.

Men hos grænsesupermarkedskæden Fleggaard er de klar til at tage kampen op for at bevare det marked, som de mange danskere, der kører over grænsen i dag, skaber.

- Vi vil ikke acceptere hverken at miste omsætning, kunder eller andet. Og det er klart, at det her det er jo en svækkelse af vores konkurrencekraft, siger direktør i Fleggaard, Mike Simonsen.

"Vil koste arbejdspladser"

Han undrer sig samtidig over politikernes argumentation om, at det vil gavne Danmark, hvis der bliver længere mellem trailere med øl og sodavand på de sydjyske motorveje.

- Jeg tror, det her er mere symbolpolitik, end det er fornuftig politik.Vi køber, bestiller og betaler vores varer i Danmark, så det vil koste arbejdspladser. Så det er dobbeltærgerligt for Danmark, siger Mike Simonsen.

BRANCHENYT
Læs også