0

Twitter-brugere mister interessen

Over en tredjedel af brugerne på twitter bruger ikke længere det sociale medie.

Det skulle selvfølgelig annonceres med et tweet, da twitter offentligjorde selskabets planer om at lade sig børsnotere.

Det er en mulighed for at følge med i, hvad ens foretrukne kendisser, sportsstjerner eller politikere tænker i det daglige.

På twitter kan man nemlig følge både kendte og ukendtes tweets, altså små beskeder eller billeder.

Og det er der rigtig mange af det sociale medies brugere, der ikke helt kan se pointen i.

Ifølge en rundspørge foretaget af Reuters og analysebureauet Ipsos, dropper en tredjedel af dem, der opretter en bruger på twitter, det sociale medie igen.

Mangler vennerne

Ifølge rundspørgen er det især manglen på venner, der også er aktive på det sociale medie, og vanskeligheder ved at forstå, hvad twitter går ud på, der får brugerne til at falde fra.

Til sammenligning er det blot syv pct. af brugerne på facebook, der ikke bruger dette sociale medie.

Mange kendisser og politikere bruger twitter til at holde kontakt med et stort antal fans og følgere.

Som eksempel har teenage-idolet Justin Bieber næsten 46 mio. følgere og har med næsten 24.000 tweets formået at holde sine følgere godt opdateret om sin gøren og laden.

Betydning for børsnotering

Twitters har selv i virksomhedens børsprospekt skrevet, at "nye brugere i starten kan finde vores produkt forvirrende."

Reuters nye rundspørge har betydning for netop børsprospektet og den dermed kommende børsnotering.

"Resultaterne (antallet af aktive twitter-brugere red.) synes at indikere, at indtægt-potentialet for twitter i sidste ende er mindre end for facebook," siger Dan Niles, der er chefinvestor i den teknologifokuserede hedgefond AlphaOne Capital Partners, til Reuters.

BRANCHENYT
Læs også