Studerende kan blive millionærer på reklamefilm

Tre danske studerende er med i kapløbet om at få vist deres reklamefilm under Super Bowl.

Tre studerende fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er på vej til at gøre deres bankrådgivere meget glade.

I hvert fald er Camilla Agerskov, Jacob Nørremark og Stine Thorbøll blandt finalisterne i en konkurrence om at få vist deres reklamefilm under Super Bowl, der regnes for at være en af verdens mest sete tv-begivenheder. Angiveligt skulle 110 mio. seere fra hele verden kigge med.

Det skriver Euroman.dk.

Og hvis de tre studerende vinder konkurrencen, så lyder præmien på ikke mindre end 1 mio. dollars. En god polstring til bankkontoen.

Slog 5.456 andre

Konkurrencen er udstedt af chipsgiganten Doritos, der vil vise to reklamer under arrangementet. Den ene bliver valgt ud fra antallet af stemmer. Den anden bliver valgt af virksomheden selv.

5.480 amatører har indsendt deres bud på en Doritos-reklame, og her er de tre danske studerende altså blandt de sidste 24 finalister.

Konkurrencen har varet siden oktober, og til januar bliver feltet yderligere beskåret. Her bliver der valgt blot fem videoer, som hele verden kan stemme på.

600 kr. kan blive til millioner

Ifølge Euroman.dk har de tre studerende haft et budget på blot 600 kr. på deres 30 sekunders lange reklamefilm.

Og indtil videre ser det ud til at være en god investering.

Hvis de kommer med i det endelige finalistfelt, vil der automatisk falde penge af. Men førstepræmien på 1 mio. dollars går til den film med flest stemmer.

BRANCHENYT
Læs også