»Opgaven er at forholde sig til situationen«

ANALYSE: Peugeot Danmark er en af bilbranchens største aktører, men har hidtil ikke været i stand til at hive prisen op på danskernes foretrukne bil – den lille model uden ekstraudstyr. Det rækker ikke længere at være en dygtig bilkender og bilsælger, lyder det fra adm. direktør Kenneth Hansen.

Selv om salget af de mindste biler går strygende, går det alt andet end strygende for bilbranchen, fordi markedet er meget konkurrencepræget. Hos Peugeot Danmark A/S, som Kenneth Hansen er adm. direktør for, kostede en mikrobil tidligere 115.000. I øjeblikket er prisen 65.000 kr. Foto: Lars Krabbe

Kenneth Hansen siger til allersidst, at han ikke ønsker at lyde som en klynkende mand. Han har kun remset alle branchens problemer op for at kunne pege fremad mod løsningen.

Det er vigtigt at huske på, men sikkert let at glemme. For de danske importører og forhandlere af biler må føle sig som en flok klasselærere, der er ved at blive viklet ind i toiletpapir på elevernes sidste skoledag...

BRANCHENYT
Læs også