Forbrugerrådet: Fitnessverdenen er uigennemskuelig

Forbrugerrådet mener, at fitnessbranchen er så præget af gebyrer, at det er svært for kunderne at gennemskue.

Arkivfoto: Jacob Ehrbahn

700.000 danskere er medlem af et af de mange fitnesscentre rundtom i landet. Ifølge branchen selv er der hård konkurrence om at tiltrække kunderne, og derfor markedsfører kæderne sig skarpt på prisen. Men priserne i de mange forskellige centre er ikke altid lige lette for kunderne at sammenligne, fordi hver fitnesskæde har sin egen prisstruktur med særlige gebyrer, tilvalg osv., mener Forbrugerrådet.

»Fitnessverdenen er præget af en meget uigennemskuelig prissætning. Det er uhyre svært at sammenligne priser på tværs, fordi der er indmeldelsesgebyrer, udmeldelsesgebyrer, udeblivelsesgebyrer, månedlige betalinger, gebyrer ved stop af perioder, og hvad ved jeg. Det gør det svært for forbrugerne at finde ud af, hvilket firma der i deres situation er det billigste,« siger Vagn Jelsøe, vicedirektør i Forbrugerrådet...

BRANCHENYT
Læs også