Coop omfavner de nye medlemmer

Guldmærker, koncertbilletter og medlemsfordele bruges i dysten om dagligvaremarkedet. Coop og Dansk Supermarked vil udvide butikkernes indhold.

Coops topchef, Peter Høgsted, vil gøre det endnu mere attraktivt at være medlem eller kunde i en af koncernens 1.200 butikker. Foto: Sofia Busk

Coop Danmark har sikret sig 100.000 nye medlemmer i løbet af 2013. Derfor forsøger koncernen at knytte medlemmer - og dermed kunder - endnu tættere til sig. Samtidig vil både Coop og Dansk Supermarked udvide butikkerne, så de også kommer til at indeholde mere end dagligvarer.

Coop har lagt en ny strategi, som allerede i år skal sikre en højere og mere profitabel markedsandel. Koncernen adskiller sig fra konkurrenterne ved at være en medlemsejet andelsvirksomhed. Opgaven med at få medlemsvirksomheden til at vokse yderligere ligger hos den nyudnævnte koncerndirektør, Gregers Wedell-Wedellsborg...

BRANCHENYT
Læs også