Volvo scorer Zlatan i populær reklamefilm

To stærke svenske brands – Volvo og Zlatan Ibrahimović - har skabt opsigt med en reklamevideo, der hitter på nettet.

Reklameafdelingen hos Volvo kan være godt tilfreds: Bilvirksomhedens seneste reklamefilm bliver delt med lynets hast på nettet.

Senest er en video med den svenske fodboldspiller Zlatan Ibrahimović blevet set over en million gange på YouTube på kun to dage og meget positivt omtalt i de svenske medier.

I videoen ser man fodboldspilleren køre igennem det svenske landskab, mens han reciterer landets nationalsang, Du Gamla, Du Fria, i en ny udgave.

Så mange millioner fik han

Zlatan Ibrahimović er hidtil blevet kendt for ikke at ville synge den svenske nationalmelodi inden fodboldkampene, fordi den efter hans mening er "for lang og kedelig".

Men det mener han åbenbart ikke om den nye version, som han i øvrigt har fået mellem otte og ti millioner kr. for at indspille ifølge den svenske avis Expressen.

Det er den verdenskendte svenske sangskriver kendt som Max Martin, der har produceret den nye version af nationalmelodien, som til forveksling ligner den gamle. Dog er teksten "Jag vill leva, jag vill dö i Norden" skiftet ud med "Jag vill leva, jag vill dö i Sverige".

Volvo er også tidligere blevet kendt for sin reklamevideo med skuespilleren Jean-Claude Van Damme, der er blevet set over 68 mio. gange på YouTube:

Læs også