Her er ”dårlige” kunder velkomne

Bank: Ingen forhandling om priserne, intet mondænt hovedsæde proppet med designermøbler og kunst. Ingen erhvervskunder. Den nye Coop Bank slår sig op på at være modstykket til de etablerede banker og byder de såkaldt dårlige kunder hjerteligt velkommen.

Allan Nørholm, adm. direktør i Coop Bank: De ”dårlige” kunder skal med på vognen. Foto: Stine Bidstrup

Det er de færreste banker, der kan bryste sig af at have hovedsæde i en nedslidt barak fra 1970’erne ude i et industrikvarter med vægge blottede for kunst og kontorer, der aldrig har haft besøg af arkitekttegnede møbler. Det er heller ikke mange bankchefer forundt at kunne bryste sig af at have et kontor på sølle 12 kvadratmeter med linoleumsgulv og udsigt til parkeringspladsen. Et kontor hvor et whiteboard med en blå tusch kæmper med et spraglet Kvickly-slips (en gave fra en vittig kollega) om at være kontorets mest farverige indslag.

Men det er lige præcis, hvad de gør i Danmarks nyeste bank, Coop Bank. De bryster sig af at være alt det, de andre ikke er: beskedne og uden store armbevægelser. En bank, som ikke plukker kunderne for gebyrer, og som derfor ikke har råd til et luksuriøst hovedsæde...

BRANCHENYT
Læs også