Prøv dit tøj i bidende kulde

I et prøverum i en butik i Københavns Lufthavn kan du få en forsmag på vinterferiens kulde.

I en pop up-butik i Københavns Lufthavn kan du prøve dit tøj i et iskoldt prøverum. PR-foto, Yeti

Et prøverum med en temperatur på minus fem grader. Det kan du i øjeblikket opleve i en såkaldt pop up-butik (midlertidig butik) i Københavns Lufthavn.

I butikken kan du købe dunjakker fra mærket Yeti. I det kolde prøverum kan du teste, hvorvidt den lune jakke i virkeligheden er lun, når kulden for alvor sætter ind.

Prøverummet kalder butikken ”Be Cool”. Det er første gang i verden, at et prøverum af den slags ser dagens lys. Det kolde prøverum har som sagt en temperatur på minus fem grader. Herudover er der en råkold brise, så det føles som at træde ind i ægte frost- og blæsevejr. 

Særlig indkøbsoplevelse

Yeti ønsker at give deres kunder en speciel oplevelse, når de handler i butikken. Også andre steder forsøger Yeti sig med anderledes butikker. Eksempelvis i Dresden i Tyskland.

"Her har vi en fabrik, hvor kunderne kan følge og være en del af tilblivelsen af deres Yeti sovepose. I en tid, hvor online-salget stiger, vil vi gerne være med til at give forbrugerne en særlig indkøbsoplevelse, når de besøger vores butik," siger Erik Møller, adm. direktør i Nordisk Outdoor, som er den danske ejer af Yeti.

Pop up-butikker

Yeti-butikken findes i lufthavnen indtil den 14. april 2014. Butikken er én i en lang række af pop up-butikker i lufthavnen, der typisk står i et par måneder. Tidligere har der eksempelvis været butikker med badetøj og julelakrids.

"Vi vil gerne overraske vores kunder og give dem nogle anderledes oplevelser, end de lige forventer i en lufthavn. Pop up-butikken fra Yeti er blevet godt modtaget, og der har været mange sjove reaktioner på det kolde prøverum. Der er for eksempel blevet taget en del selfies dernede," siger Anne Munck Mikkelsen, som er kommunikationsrådgiver i Københavns Lufthavn.  

Københavns Lufthavn bruger også pop up-butikkerne til at teste nye koncepter og brands. Hvis kunderne tager godt imod konceptet, overvejer lufthavnen, om der skal være en permanent butik med mærket.  

Læs også