Matas-boss: Kunderne putter mere i kurven

Danskernes forbrugslyst er ikke stor i disse måneder. Hos Matas går det dog ganske godt.

Matas topchef Terje List mener, at virksomheden selv er skyld i de gode resultater, og altså ikke kun har været begunstiget af markedet.  Foto: Gorm Olesen

På et marked, hvor der generelt endnu ikke for alvor er tegn på øget forbrugslyst, glæder Matas sig over, at det lykkedes at øge den sammenlignelige omsætning med 5,5 pct. i tredje kvartal, der indeholder den vigtige julehandel. Forklaringen skal findes på de indre linjer, mener Matas' topchef Terje List.

- Vi er meget tilfredse med udviklingen i tredje kvartal. Det er vi primært fordi, vi er i et forbrugermarked, hvor vi ikke ser nogen stigning i forbrugernes brug af penge, siger Terje List til Ritzau Finans og tilføjer:..

BRANCHENYT
Læs også