Den største forskel på smartphones bliver prisen

Alverdens smartphones ligner nu så meget hinanden, at det er svært for producenterne at differentiere sig.

Prisen for en smartphone i Kina prissættes til 100 dollar eller mindre, efter at producenterne får svære og svære ved at differentiere sig fra konkurrenterne.

Ifølge China Daily har meget af snakken på Mobile World Congress i Barcelona handlet om, at smartphone producenternes nye produkter er så lig hinanden, at prisen her og nu vil have betydning for deres vækst i Kina på lang sigt.

- Alle telefonerne kan det samme i dag og topmærker, som Samsung, Apple og Nokia, har svært ved at differentiere sig fra andre, siger industrianalytiker Ben Woods fra konsulenthuset CCS Insigth i et interview med China Daily, efter han havde gennemgået de otte store haller fyldt med mobiltelefoner og andre mobile gadgets, som showet har at byde på.

Markedet er mæt

Konsulenthuset havde også, inden interviewet med China Daily, annonceret, at det forventede, at den globale vækst af mobiltelefoner i 2014 ville falde kraftigt og være aftagende indtil 2018, hvor de mobile gennemsnitspriser ville falde betragteligt, eftersom differentieringen inden for mobiltelefoner havde ændret sig og skubbet på efterspørgselsmønstret.

Derfor blev det vurderet, at en smartphone i Kina ville komme til at koste 100 dollar eller mindre i detailhandlen. Det skriver China Daily.

Indtil videre er de største vindere på det kinesiske smartphonemarked Huawei, Lenovo, TCL Communications og nogle stadig ukendte opstartsvirksomheder, såsom Gionee, Oppo og CorePad, der ifølge Ben Woods er klar til at blive store internationale navne i de kommende år. Det skriver China Daily.

BRANCHENYT
Læs også