Danske medier tør op over for YouTube

YouTube er ikke længere til at komme udenom, lyder det fra dagbladene, mens DR dog stadig tøver.

Flere danske medier vil nu åbne op for YouTube. Arkivfoto: Richard Vogel/AP

Danske medier har hidtil tøvet i forhold til at lægge deres web-tv op på YouTube og dermed udsigten til at skulle dele annoncekronerne med Google, der ejer siden. Det kan nu ændre sig, skriver Politiken.

Blandt andet Berlingske, Politiken og Jyllands-Posten udtrykker sig nu positivt om at lægge deres indhold på YouTube, hvis man kan finde den rigtige forretningsmodel.

”Vi vil gerne have fuldstændig kontrol over vores indhold, og i den sammenhæng kan det være lidt svært at se os selv på en platform, der er drevet af andre (…) Vi vil gerne satse på web-tv. Og vi erkender, at det kan være nødvendigt at gå ud over vore egne kanaler for at få volumen i det. Og især for at få fat i de unge,” siger digital direktør hos Jyllands-Posten Jens Nicolaisen til Politiken.

BRANCHENYT
Læs også