Vodafone er Storbritanniens mest værdifulde brand

Den britiske telegigant Vodafone er vurderet til at være mere end 165 mia. kr. værd og har således vippet Shell af pinden som Storbritanniens mest værdifulde brand.

Vodafone er i år blevet kåret til at være Storbritanniens mest værdifulde brand af konsulentvirksomheden Brand Finance.  Foto: AP/Sang Tan

 Det skriver The Telegraph.

Hvert år konkurrerer britiske virksomheder om at blive kåret til Storbritanniens mest værdifulde brand af konsulentvirksomheden Brand Finance. Sidste år vandt Shell, men Vodafone har med et fremragende år, hvor virksomheden er steget hele 11,1 mia. kr. i værdi, indtaget tabellens førsteplads.

Listen over de 50 bedste brands steg samlet i værdi med 344,8 mia. kr. over det sidste år til en værdi af 2339,2 mia. kr. Den store udvikling vækker glæde i branchen os hos virksomheden bag kåringen:

- Med en så høj brandværdi står disse virksomheder som et bevis på en industri i rivende udvikling. Nogle brands opererer udelukkende her i landet, mens andre virksomheder som Burberry og vores teleselskaber er at finde i det meste af verden. Vi er stolte af dem alle sammen og agter at fortsætte med at pleje forholdene for disse virksomheder, siger David Haigh, topchef i Brand Finance, til The Telegraph.

Banken HSBC indtager efter et år med stor vækst listens tredjeplads. I forhold til sidste år steg bankens brandværdi hele 15 pct. og vurderes nu til en værdi af 150,7 mia. kr.

Læs også
Top job