Fodboldgræs skal løfte det globale salg

Sydamerika skal blive et fremtidigt vækstmarked for DLF-Trifolium. Derfor bruges VM som et vigtigt værktøj i markedsføringen af danske græsfrø.

Flere af verdens førende græsproducenter bød ind på opgaven i Brasilien, men det blev DLF’s slidstærke græs, der løb med opgaven. I forvejen leverer DLF græs til storklubber som Manchester United og Chelsea.

VM i Brasilien skal sikre DLF-Trifolium et meget større salg i Sydamerika. Derfor er den danske virksomhed begejstret over at være udvalgt som leverandør af græsfrø til de stadions, der indgår i verdensmesterskaberne. Også selvom det kan give bagslag, hvis græsset ikke står funklende grønt og klar på alle de sydamerikanske baner.

Det er langt fra første gang, at den danske virksomhed leverer græsfrø til plæner ved prestigefyldte begivenheder. DLF-Trifolium var således også hovedleverandør til fodbold-VM i Sydafrika i 2010, OL i London for to år siden samt fodbold-EM i 2012...

BRANCHENYT
Læs også