Modeportal vil vende underskud med strategiskifte

Et blodrødt regnskab tynger hos det tidligere Smartguy, der har skiftet navn og strategi.

Ledelsen i Stylepit, det tidligere Smartguy, kæmper med at få gennemført en turnaround af virksomheden.  Screendump: epn.dk

Modeportalen Stylepit, der tidligere hed Smartguy, kæmper i øjeblikket med at gennemføre en turnaround og et strategiskifte i virksomheden, der har røde tal på bundlinjen.

En flytning af hovedkvarter og lager, en samling af afdelingerne under et tag og et fornyet fokus på nærmarkederne er en del af strategien. Det skriver dagbladet Børsen.

Hårde år

Der er nok at tage fat på for ledelsen i Stylepit. Ved det nyligt aflagte regnskab for første halvår af regnskabsåret 2013/14, kunne virksomheden fremvise et underskud på 65,7 mio. kr. Til sammenligning var resultatet samme periode sidste år et overskud på 8,6 mio. kr.

- Vi kommer ud af et hårdt år, og vi går nok også et hårdt år i møde. For det tager tid og penge at transformere en virksomhed, og vi skal have opbygget Stylepit som varemærke. Målet er, at vi på sigt kan sikre lønsom vækst, udtaler Thomas Wandahl, administrerende direktør i Stylepit siden 1. januar, til dagbladet Børsen.

Som led i virksomhedens turnaround har virksomheden skiftet navn fra Smartguy til Stylepit, samlet alle underafdelingerne under samme brand og flyttet hovedkvarteret til København, samt lageret fra Jyderup til Polen.

Samtidig vil virksomheden rette sin opmærksomhed mod nærmarkederne, frem for markederne i Ukraine og Rusland, som virksomheden tidligere har satset stort på.

BRANCHENYT
Læs også