SAS-kunder frastjålet bonuspoint

Indtil videre har 24 kunder rapporteret tyveri af bonuspoint til flyrejser med det skandinaviske flyselskab SAS.

24 kunder har fået stjålet deres SAS-bonus-point.  Foto: Jens Dresling / Polfoto

Flyselskabet er opmærksom på problemet og lover kunderne, at de kan få pointene igen. Det skriver det norske dagblad Dagens Næringsliv.

- Vi har identificeret 24 kunder, der har oplevet at få sine point stjålet. Vi kan genkende et specifikt handlingsmønster i alle tilfældene, siger presseansvarlig hos SAS i Norge, Tormod Sandstø. I flere tilfælde er der blevet stjålet præcis 16.580 bonuspoint i både Norge og Danmark.

Flyselskabet vil ikke kommentere lighederne mellem de forskellige tilfælde, men forklarer, at bonuspointene bliver omsat til gavekort på e-handlen Amazon.

SAS har henvist flere kunder til politiet, men lover selv at advare udsatte kunder om situationen og forsikrer, at de ramte kunder får sine point igen. Ifølge Tormod Sandstø arbejder SAS nu med at optimere sikkerheds- og krypteringsprodukter for at sikre, at en lignende situation ikke kan opstå igen.

BRANCHENYT
Læs også