Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Flere kunder hopper på Ryanairs charmetricks

Fra at være et forhadt og vittighedsramt luftfartsselskab er stemningen ved at vende.

Ryanairs topchef, Michael O'Leary, har lovet at holde en mere afdæmpet profil for at vinde kundernes gunst. Arkivfoto: Casper Dalhoff

Lavprisflyselskabet Ryanair har set sine passagertal svæve stadig højere i august i takt med at flyselskabet har lært værdien af at behandle kunderne bedre. Det sker efter en omlægning af selskabets image og kundeservice.

Det skriver The Guardian.

Ryanair blev i 2013 kåret af læsere af "Which?", som det brand med den dårligste kundeservice og var i den brede offentlighed udsat for foragt og vittigheder på grund af sin legendarisk ringe behandling af kunderne, med skjulte gebyrer og et eksploderende antal ekstra-betalinger.

Derfor lovede Ryanairs forhadte topchef Michael O'Lerary, der blev berygtet for at udtale, at passagerer der glemte at printe deres boardingpas skulle betale et gebyr på 60 pund for at "være så dumme", i november sidste år, at selskabet ikke længere ville "pisse folk af unødvendigt".

Det ser ud til at kaste resultater af sig, for Ryanair har kunnet offentliggøre passagertal, der viser, at selskabet fløj med 9,4 mio. passagerer i august, hvilket udgør en stigning på 4 pct. sammenlignet med samme måned sidste år.

Blandt de tiltag Ryanair har foretaget for at imødekomme kundernes kritik, er muligheder for selv at vælge sæder, mindre strikse kabine-regler, nedsatte gebyrer og mere milde booking-betingelser. Samtidig har selskabet givet sin hjemmeside en overhaling, introduceret en mobil-app og løftet sløret for planer, om at flyve til flere lufthavne i by-centre, for at have mere bred appel.

Endelig har Michael O'Leary annonceret, at han vil holde en mere lav profil for fremtiden.

BRANCHENYT
Læs også