Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Lego overgår sig selv igen - forstå regnskabet på 2 minutter

For 12. år i træk er der fremgang på bundlinjen i Billund. Få overblikket over dagens regnskab her.

Lego tager sig godt betalt for de populære klodser, men børnene elsker dem, så forældrene betaler gerne. Foto: AP Images

Lego-koncernen har i 2015 igen overgået sig selv og leverer en vækst på 25 pct. og runder dermed en omsætning på 35 mia. kr. Det er dermed 12 år i træk, at legetøjskoncernen vokser.

1. Hvor kommer væksten fra? Det er ikke mindst Legos egne linjer, der sælger - f.eks. Lego City og Lego Friends, Duplo og Ninjago. Og så er hele Star Wars-linjen blevet den del af den globale hype, der blev sat i gang i månederne op til jul og den seneste Star Wars-filmpremiere i december. De fem linjer er de mest sælgende i 2015. Det ser også ud til, at Legos nye Lego Dimension - et såkaldt toys-to-life produkt, hvor man bygger med fysiske kloder og derefter overfører dem til det digitale univers - er blevet en succes...

BRANCHENYT
Læs også