Erhverv

Derfor bliver livet sværere for mobiludfordrerne

Analyse: Det er blevet et fast ritual, at nye selskaber skyder op i den danske mobilbranche og så bliver opkøbt af en af de fire store efter et par år. Men den opskrift er nu blevet ændret af EU.

Peter Mægbæk (tv.) og Morten Strunge, de to stiftere af teleselskabet Plenti, kan glæde sig over at have fået 55.000 kunder på under et år. Men EU-regulering fra juni kan gøre livet sværere for dem, som vil udfordre de store 'telefanter'.  Foto: Plenti

Historien har gentaget sig gang på gang: De store danske teleselskaber forsøger at rykke priserne på et mobilabonnement lidt op – men så snart det er lykkedes, popper en ny, konkurrent op, der underbyder og suger kunder til sig.

Lige nu er det Tjeep, som med grønne og lyseblå plakater lokker med abonnementer ned til 39 kr., og i 2016 var det Plenti, som med et 'all-you-can-eat'-abonnement til 119 kr. definerede det prispunkt, resten af branchen måtte forholde sig til...

Læs også