Alt for få virksomheder handler med hinanden online

Lidt mere end halvdelen af virksomhederne i en ny undersøgelse svarer, at de bruger nettet til at sælge varer til andre virksomheder. Flere skal tilføje e-handel som salgskanal for ikke at sakke bagud, lyder advarslen.

Ifølge Christian Agger, e-handels- og marketingsdirektør i Brødrene Dahl, er der ikke så stor forskel på, hvordan forbrugere agerer, når de er på arbejde, og når de handler privat. Derfor er det vigtigt at få hjemmesidedesignet til at minde om kendte onlinebutikker som Amazon og Zalando. Foto: Kristoffer Juel Poulsen

Det kommer til at gøre ondt på bundlinjen for de virksomheder, der fremover ikke anvender e-handel, når de sælger varer til andre virksomheder – disciplinen kendt som business-to-business (B2B).

Det forudsiger Dansk Industri i en ny undersøgelse, der udkommer senere på måneden. Heri svarer 303 ud af 808 virksomheder, at de ikke sælger B2B-varer online. De sælger i stedet udelukkende via fysiske butikker, møder, telefonsalg og andre ikke-digitale kanaler, og den model går ifølge Dansk Industri ikke længere...

BRANCHENYT
Læs også