Debat
Dansk økonomi
15.01.19

Danmark ligger i toppen af EU på lav langtidsledighed

21 pct. af de danske ledige har været uden et job i mindst 12 mdr. Selv om det er hårdt for den enkelte ledige, så er det tæt på at gøre Danmark til EU-mestre i lav langtidsledighed. Kun vores svenske naboer kan præstere bedre tal – og det er kun m...
02.01.19
Selvom væksten er aftagende og risikoen for finansielle problemer stigende, er der dog mulighed for, at eksporten alligevel kan holde sig på benene. Foto: AP/Stephen B. Morton

Nye tider for dansk eksport

2018 var et godt år for verdensøkonomien og for dansk eksport. Efter en del år i slæbesporet rykkede flere af de store økonomier ud i overhalingsbanen og trykkede speederen i bund. Spe...
21.12.18

Økonom: Manglende reformer kan kvæle væksten

Den aktuelle diagnose på dansk økonomi er fred og ingen farer. De økonomiske vismænd offentliggjorde i forrige uge en optimistisk prognose for 2019, og regeringens økonomiske redegørel...
Tilmeld nyhedsbreve

Finans Briefing er den skarpeste efterretningskanal for travle og ambitiøse danskere. Døgnet rundt arbejder vore journalister i flere tidszoner på at indsamle indsigt, som gør dit liv lettere.

Investor giver de vigtigste investeringsnyheder. De rammer din indbakke kl. 08:30, 13:00, 17:30 og når vi har en topnyhed, du ikke bør gå glip af.

Få besked på mail, når morgendagens Finans e-avis ligger klar i app’en og på Finans.dk.

Jeg giver samtykke til, at Finans må kontakte mig på mail, sms og telefon med aktuelle tilbud, informationer, anbefalinger og vejledninger, konkurrencer samt nyhedsbreve, tilbud på print- og digitale produkter, samt spørgeskemaundersøgelser.

Henvendelserne og behandlingen kan være vedrørende tilbud på aviser – både digitale og på papir – arrangementer, magasiner, e-bøger, bøger, nye apps, film og musik.

Jeg kan til enhver tid begrænse eller tilbagekalde mit samtykke.