Jeg har i weekenden indstillet bestyreren i min lokale discountforretning til prisen for ”Årets Indløbsoplevelse”. Prisen tildeles for følgende svar til en kunde, der står med en fros...
Den britiske forretningsmand Sanjay Shah er muligvis storsvindler. Muligvis. Men han er helt sikkert skyldig i at have overtrådt jantelovens § 1,3 og 7. Det sidste kan slås fast uden ...
Jeg ved ikke, om du hen over julen har købt en refleksbrik eller skiftet til vinterdæk eller sendt 200 kr. til Frelsens Hær. Altså gjort en større ting. En ting som du et stykke tid h...
Kan du huske ham i din klasse, som kunne rose og smigre en lærer, så du tænkte: ”Nej. Det er for meget. Det er for tykt”. Hvis ham i din klasse tilfældigvis hed ”Henrik”, kan jeg fort...
Julen 2020 kan blive den mærkeligste siden den tyske besættelse af Danmark for 80 år siden. Dengang var udfordringen, at butikskunderne ikke kunne købe noget. I 2020 bliver udfordring...
I efterspillet af minksagen står det klart, at ikke kun Fødevareministeriet har svigtet i at få stoppet en ordre, de vidste var uden juridisk belæg. Justitsministeriet har også haft...
Idet der henvises til den kraftige ophobning af kraftidioter, der er opstået på Christiansborg og omegn siden udbruddet af coronavirus først i marts, skal jeg anmode Deres Majestæt om...
Microsofts danske direktør, Nana Bule, skulle i mandags fortælle pressen, at Microsoft åbner tre datacentre på Sjælland. Fint nok. Men derfra tager præsentationen en drejning, som lek...
Ved du, hvad forskellen er på at drømme om en karriere som model og en karriere som bestyrelsesmedlem? Den er, at google allerede på side et viser opslag om, at der kan være probleme...
Fra et erhvervssynspunkt ligger finansloven for 2021 nogenlunde samme sted som tidligere års finanslove. Noget og nogen kan glæde sig. I 2021 for eksempel turisme-, hotel- og restaura...
Når partier rotter sig sammen på tværs af midten i dansk politik, ved man aldrig, hvad der kan ske. Så sover interesseorganisationer med noget i klemme med lyset tændt. Muligvis er ly...
Statens Kunstfond har truffet en beslutning, som dansk erhvervsliv bør holde op mod lyset. Som en krystal. Prøv at dreje den. Så skifter den farve. Her kan du, leder, lære noget vigti...
En våbenforretning i Sverige har været så venlig at sende mig en mail med Black Friday-tilbud. Det skal de have tak for. Hvis du er interesseret, skal du sige til, for min intuition s...
November har ikke noget godt ry. Hvis november var en restaurant, ville den få en halv kokkehue og besked om at lukke, indtil konceptet havde fået en rusketur. Som december. December ...