Debat
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Debat
30.11.17
Carsten Schürmann, lektor, it-universitetet og Jari Kickbusch, forskningskommunikatør, it-universitetet.

Papir og pen er ikke nødvendigvis gammeldaws

Spørgsmålene kommer hver gang, der er nationale valg i Danmark. Kommunal- og regionsrådsvalget 2017 var ingen undtagelse. Hvorfor er det nu, at vi ikke kan stemme hjemmefra med NemID?...
30.11.17
Thomas Honoré, koncernchef i it-selskabet Columbus.

Er du en disruptiv leder?

Disruption har uden tvivl været et af de mest hypede begreber i de fleste brancher de seneste år. Og i dag står disruption øverst på to-do-listen i mange virksomheders strategiplanlæg...
29.11.17
Otto Brøns-Petersen, analysechef i tænketanken Cepos.

Fiks det kommunale selvstyre

Kommunernes finansieringssystem minder for meget om en græsk tragedie. Det driver uvilkårligt aktørerne mod en ulykkelig slutning. Det er på tide at få skavankerne rettet. På papiret...
17.11.17
Anders Heide Mortensen, kommentator og kommunikationsrådgiver

Når mor og far i firmaet skændes

Intet kan angiveligt farve en familiefest, som når et barn pludselig begynder at fortælle, hvordan der v-i-r-k-e-l-i-g er hjemme hos mor og far. Stemningen. Ordene. Lydene. Omtrent så...
16.11.17
Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør i Ledernes Hovedorganisation (tv.) og Geert Laier Christensen, underdirektør i Dansk Erhverv(th.)

Se mod Sverige og vask hvidt

Regeringen har spillet ud med en markant ændring af den såkaldte boligjobordning. Det er fornuftigt. Blandt andet fordi ordningen blev indført i 2011, dengang krisen rasede, og meget ...
15.11.17
Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør i Lederne.

Ledere skal rykke ved kutymen

”Det skal I ikke blande jer i”. Sådan lød det overordnede budskab i flere kommentarer, da vi i Lederne for nylig lagde en film op på vores Facebook-side, der handler om fædreorlov.  ...
01.11.17
Magnus Barsøe, debatredaktør.

Kommentar: De rige er asociale - og de fattige er dumme

De rige klumper sig i stigende grad sammen på overklasseskoler, lød forsidehistorien i Politiken tirsdag. Tal fra AE-rådet viser, at landets vellønnede forældre sender deres unger hen...
14.09.17
Thomas Torp, adm. direktør i den grafiske brancheforening Grakom.

Drop redningen af PostNord: Sådan afvikler vi postgiganten

PostNords redningsplan kan ende som en erhvervspolitisk fadæse, et økonomisk mareridt for skatteyderne og en politisk skandale. PostNord ønsker at fortsætte udviklingen fra post- til ...
Tilmeld nyhedsbreve

Finans Briefing er den skarpeste efterretningskanal for travle og ambitiøse danskere. Døgnet rundt arbejder vore journalister i flere tidszoner på at indsamle indsigt, som gør dit liv lettere.

Investor giver de vigtigste investeringsnyheder. De rammer din indbakke kl. 08:30, 13:00, 17:30 og når vi har en topnyhed, du ikke bør gå glip af.

Få besked på mail når den nyeste udgave af Finans Update ligger klar.

Jeg giver samtykke til, at Finans må kontakte mig på mail, sms og telefon med aktuelle tilbud, informationer, anbefalinger og vejledninger, konkurrencer samt nyhedsbreve, tilbud på print- og digitale produkter, samt spørgeskemaundersøgelser.

Henvendelserne og behandlingen kan være vedrørende tilbud på aviser – både digitale og på papir – arrangementer, magasiner, e-bøger, bøger, nye apps, film og musik.

Jeg kan til enhver tid begrænse eller tilbagekalde mit samtykke.