Debat
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Job & Karriere
02.12.17
Det første indtryk er det vigtigste, er der nogen der siger. Sørg for, at du gør et godt indtryk, når du skifter til et nyt arbejde. Foto: Colourbox

7 gode råd: Sådan gør du et godt indtryk i dit nye job

Det er altid lidt vanskeligt at begynde på et nyt arbejde. Men også spændende. »Det kan være udfordrende, når man første gang møder sine nye kolleger, får nye ansvarsområder og samtidi...
26.11.17
Henrik Meng, direktør i konsulenthuset Meng & Company.

Tilfredse kunder er illoyale kunder

»95% af vores kunder er enten tilfredse eller meget tilfredse, så det går rigtig godt, må man sige.« Ordene faldt lige inden pausen på et seminar om kundeoplevelser. De blev sagt af e...
21.10.17
Der er en vanskelig disciplin at lede uden at være chef. Foto: Colourbox

Guide: Sådan leder du uden at være chef

Lederne kalder dem hybrider. De faglige ledere uden personaleansvar. De opererer i en gråzone mellem medarbejdere og ledelse: Definerer og uddelegerer faglige opgaver, men har ikke bem...
17.10.17
Danske mænd er dem, der arbejder færrest timer i gennemsnit om ugen i hele EU. Foto: Finn Frandsen

Overblik: Danske mænd arbejder mindst i hele EU

Danske mænd indtager en sidsteplads i EU, når det gælder ugentlige arbejdstimer. I Danmark arbejder mænd 35,6 timer om ugen, viser en rapport fra Det Europæiske Institut til Forbedring...
14.10.17
Morten Melby (tv) og Mikkel Norqvist (th) har en fortid i Forsvaret. Her har de lært en feedbackkultur, de vil give videre til det civile Danmark. Sammen har de stiftet virksomheden Feedwork. Foto: Feedwork

To officerer vil gøre op med »nulfejlskultur i Danmark«: Danskerne skal lære feedback fra Forsvaret

»Sir, yes sir!« Råber soldaterne, når sergenten hælder eder og ukvemsord udover de meniges evner til at pudse sko, rede seng eller stå ret. Det gør de i hvert fald i amerikanske militæ...
10.10.17
Bliver du taget for givet af din chef og påskønner han/hun ikke din indsats, så er du måske også på vej væk. Foto: Thomas Borberg

10 grunde til et farvel: Derfor siger gode medarbejdere op

På overfladen ser alt ud til at gå "godt nok". Men det er ofte svært at konfrontere sin chef med den rigtige sandhed - især om chefen. Og pludselig opdager den dygtige medarbejder, at ...
10.10.17
Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør i Lederne.

Sæt ledelse på skoleskemaet

Forleden var jeg til et event i relation til prisuddelingen Women’s Board Award. Her holdt den finske bestyrelseskvinde Sanna Suvanto-Harsaae et oplæg. Hun fortalte om, hvordan man ...
07.10.17
En super-boss har tillid til sine medarbejdere og opstiller ikke nidkære regler for alt, mener en ekspert. (Modelfoto)

Hallo, chefer: Afskaf disse fem tåbelige regler

De fleste chefer ved godt, at man får det bedste ud af sine ansatte ved at vise dem tillid. Alligevel holder nogle ledere fast i en frygtkultur. De fleste chefer siger også, at de gern...
Tilmeld nyhedsbreve

Finans Briefing er den skarpeste efterretningskanal for travle og ambitiøse danskere. Døgnet rundt arbejder vore journalister i flere tidszoner på at indsamle indsigt, som gør dit liv lettere.

Investor giver de vigtigste investeringsnyheder. De rammer din indbakke kl. 08:30, 13:00, 17:30 og når vi har en topnyhed, du ikke bør gå glip af.

Få besked på mail når den nyeste udgave af Finans Update ligger klar.

Jeg giver samtykke til, at Finans må kontakte mig på mail, sms og telefon med aktuelle tilbud, informationer, anbefalinger og vejledninger, konkurrencer samt nyhedsbreve, tilbud på print- og digitale produkter, samt spørgeskemaundersøgelser.

Henvendelserne og behandlingen kan være vedrørende tilbud på aviser – både digitale og på papir – arrangementer, magasiner, e-bøger, bøger, nye apps, film og musik.

Jeg kan til enhver tid begrænse eller tilbagekalde mit samtykke.