Når it-begreber er nye, taler alle om dem, men ingen tjener penge på dem. Kun konsulenterne, der kan fortælle om den fagre nye verden. Sådan var det også i starten med de såkaldte Big...
En kortfattet sms mindede mig om en af de to vigtigste it-fusere i 2016 kåret af Computerworlds læsere. ”Vi har valgt at afslutte samarbejdet med Swipp og opsiger derfor din Swipp-aft...
De er for dyre og kan for lidt. Så lidt, at en stor del af ejerne opgiverat bruge dem, og så lidt, at forbrugerne næsten er holdt op med at købe dem. Alligevel udtaler en topdirektør...
Hvis der er noget, der kan få de store tegnebøger frem i Silicon Valley, så er det virksomheder, der beskæftiger sig med kunstig intelligens (KI eller AI på engelsk). Senest købte Ub...
Der er intet, der kan smelte mit hjerte, som når mit barnebarn Carl helt bevidst blinker til mig hen over bordet. Med begge øjne. Eller når vi langsomt går på fortovet, og hans lille ...
I sidste uge blev de endelige søm slået i mobilbetalingstjenesten Swipps kiste. At først Paii og sidenhen Swipp måtte give fortabt kunne forudses, og skyldtes hverken at Danske Bank ...
»Vi har besluttet ikke at videreudvikle tjenesten,« sagde en stor amerikansk leverandør til mig, efter den havde købt det firma, som leverede et vigtigt system til os. Uden at blinke...
Google vil ikke ansætte personer over 40 år, mener to vedholdende, forsmåede ansøgere ifølge Business Insider. Forleden vandt de første del af det igangværende juridiske slagsmål, da...
Ind imellem kan min bil sende skræmmende meddelelser, som eksempelvis »systemet genstarter«. Ikke nogen rar besked at se i displayet, når bilen kører. På det seneste er den blevet he...
Et mislykket it-projekt kostede malervarefirmaet Flügger 80 mio. kr. på bundlinjen, sandsynligvis langt mere end projektet i sig selv kostede. På samme måde som et tilsvarende projekt...
Konsekvenserne af Skats skandaleombruste inddrivelsessystem, EFI, er nu taget i form af fyring af de ansvarlige topchefer, en ny organisering af it-arbejdet i Skat, og en stævning af...
Rummet var proppet til bristepunktet, da foreningen DataEthics.eu forrige fredag eftermiddag holdt møde om noget så nørdet som datamonopoler og dataejerskab. Få dage efter, at Google ...
»Den største risiko er ikke at tænke stort nok.« Sådan sammenfattede økonomen Amin Toufani fra den amerikanske tænketank Singularity University sin præsentation. Stedet var Dansk Ind...
I John Grays berømte og berygtede selvhjælpsbog fra 1992 ”Mænd er fra Mars, kvinder fra Venus” bruger forfatteren de romerske guder for krig og kærlighed til at beskrive kønnenes for...