Opdateret fra morgenstunden: Her er morgenbriefingen fra Finans

Kommentar: It

16.01.17
Per Palmkvist Knudsen, it-direktør i JP/Politikens Hus.

Data er stadig det nye guld

Når it-begreber er nye, taler alle om dem, men ingen tjener penge på dem. Kun konsulenterne, der kan fortælle om den fagre nye verden. Sådan var det også i starten med de såkaldte Big...
26.12.16

Et anderledes år helt i forandringens tegn

En kortfattet sms mindede mig om en af de to vigtigste it-fusere i 2016 kåret af Computerworlds læsere. ”Vi har valgt at afslutte samarbejdet med Swipp og opsiger derfor din Swipp-aft...
12.12.16

Mennesker er ikke så ringe endda

Hvis der er noget, der kan få de store tegnebøger frem i Silicon Valley, så er det virksomheder, der beskæftiger sig med kunstig intelligens (KI eller AI på engelsk). Senest købte Ub...
29.11.16

Er fremtiden dyster for vores børnebørn?

Der er intet, der kan smelte mit hjerte, som når mit barnebarn Carl helt bevidst blinker til mig hen over bordet. Med begge øjne. Eller når vi langsomt går på fortovet, og hans lille ...
26.09.16
Per Palmkvist Knudsen, it-direktør i JP/Politikens Hus. Arkivfoto

Det er altid ledelsens ansvar

Konsekvenserne af Skats skandaleombruste inddrivelsessystem, EFI, er nu taget i form af fyring af de ansvarlige topchefer, en ny organisering af it-arbejdet i Skat, og en stævning af...
12.09.16

Digitaliseringen løber fra politikerne

»Den største risiko er ikke at tænke stort nok.« Sådan sammenfattede økonomen Amin Toufani fra den amerikanske tænketank Singularity University sin præsentation. Stedet var Dansk Ind...
05.09.16

It-chefer er fra Venus, direktører fra Mars

I John Grays berømte og berygtede selvhjælpsbog fra 1992 ”Mænd er fra Mars, kvinder fra Venus” bruger forfatteren de romerske guder for krig og kærlighed til at beskrive kønnenes for...