Debat
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Kommentar: Ledelse

02.01.18
Helle Bruun Madsen er ledelsesrådgiver i Lederne og skriver klummer til Karriere. Foto: Lars Krabbe

Hop ud af hamsterhjulet

»Jeg forventer, at min ugentlige arbejdstid vil ligge på 45-55 timer pr. uge.« Sådan svarede en kommende leder i 20’erne fra min omgangskreds, da jeg for et års tid siden havde en s...
19.12.17
Alexander Kjerulf er ekspert i arbejdsglæde og forfatter til bestselleren ”Happy Hour fra 8 til 16”.

Nogle chefer fortjener ikke at være chefer

Hvad er en leders mest grundlæggende formål? Hvad skal vi helt fundamentalt set måle god ledelse på? Er det bundlinjen? Er det aktiekursen? Er det gennemførelse af strategier og plan...
12.12.17
Flemming Poulfelt er professor og prodekan på Copenhagen Business School.

Fem ting, som chefen bør tænke over i julen

Julen minder på mange måder om livet i en almindelig virksomhed. Den er præget af travlhed, mange opgaver skal løses og deadlines nås. KPI’erne er talrige og målbare, for der er mang...
28.11.17
Anders Drejer er professor ved Institut for Økonomi og Ledelse på Aalborg Universitet.

Lever din chef i fortiden eller i fremtiden?

Jeg skriver dette fra en skrivepult – en smuk skrivepult, som faktisk har tilhørt min forgænger, salig Louis Printz, som jeg nåede at arbejde sammen med, efter at jeg efterfulgte ham...
21.11.17
Trine Wiese er journalist og partner i Winther&Wiese.

Ledere kommunikerer (for) meget

Er du et utålmodigt gemyt, vil du uvilkårligt hade, når der går for meget proces i tingene. En lille blog skal f.eks. i luften i en større organisation, og så er du som projektleder...
14.11.17
Rikke Kristine Nielsen, PhD, adjunkt ved Institut for Kommunikation, Aalborg Universitet i København

Fire evner gør dig til en dygtig leder på distancen

Der er efterhånden mange former for mere eller mindre alternativ begavelse i omløb som supplement til den klassiske intelligenskvotient IQ; f.eks. følelsesmæssig intelligens, kulture...
12.11.17
Finn Frandsen, professor og leder af Center for Virksomhedskommunikation på Aarhus Universitet.

Skal kommunerne bruge penge på at brande sig?

Et nyt kommunalvalg står for døren, og medierne er begyndt at varme op under lokalpolitikerne med en række kritiske artikler. Hvor dygtige er byrådene og de kommunale administration...
17.10.17
Henrik Holt Larsen er professor, dr. merc. på Copenhagen Business  School.

Kommentar Jagten på årets leder er gået ind

Med et glimt i øjet, men sandelig også med en stor portion alvor, kan ledere sammenlignes med myrer. Der findes mere end 12.000 myrearter, og myrer udgør en fjerdedel af verdens anim...