Debat
Ledelse
03.01.19
Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør i Lederne.

Lederne skal styre den kunstige intelligens

De store danske virksomheder har for alvor kridtet skoene, når det handler om at afprøve teknologier med kunstig intelligens. En undersøgelse, som EY har udarbejdet for Microsoft bla...
29.12.18
Mikael Vest, forfatter og ledelsesrådgiver.

Kalder du det en strategi?

For nyligt fremlagde en direktør for en større landsdækkende virksomhed en ny strategi. Jeg havde nær fået min morgenkaffe galt i halsen, da jeg læste, at virksomhedens topchef var ...
28.12.18
Hanne Blume, HR-direktør Ørsted.

HR-boss: Værdsæt det, du allerede er i 2019

I begyndelsen af december stod der flere steder i danske medier, at en britisk professor i psykologi mente, at det ville forlænge og forstærke lykken, hvis du pyntede juletræet tidl...
18.12.18
Virksomhederne prøver først andre muligheder af, før de tyr til traditionelle jobopslag. Foto: Modelfoto

Januar er højsæson for jobjagt

Mange bruger tilsyneladende juleferien på at fundere over, om de arbejdsmæssigt er det rette sted. I hvert fald viser en kortlægning fra Jobindeks, at det tidspunkt, hvor der er mest a...
Tilmeld nyhedsbreve

Finans Briefing er den skarpeste efterretningskanal for travle og ambitiøse danskere. Døgnet rundt arbejder vore journalister i flere tidszoner på at indsamle indsigt, som gør dit liv lettere.

Investor giver de vigtigste investeringsnyheder. De rammer din indbakke kl. 08:30, 13:00, 17:30 og når vi har en topnyhed, du ikke bør gå glip af.

Få besked på mail, når morgendagens Finans e-avis ligger klar i app’en og på Finans.dk.

Jeg giver samtykke til, at Finans må kontakte mig på mail, sms og telefon med aktuelle tilbud, informationer, anbefalinger og vejledninger, konkurrencer samt nyhedsbreve, tilbud på print- og digitale produkter, samt spørgeskemaundersøgelser.

Henvendelserne og behandlingen kan være vedrørende tilbud på aviser – både digitale og på papir – arrangementer, magasiner, e-bøger, bøger, nye apps, film og musik.

Jeg kan til enhver tid begrænse eller tilbagekalde mit samtykke.