Debat

AS3

09.11.21
Jens Lunn,  Managing Director i AS3-Executive

Kære leder, vis din sårbarhed

For nyligt delte jeg her på Finans åbent og ærligt min personlige oplevelse med fyringer gennem mit arbejdsliv . For ærligt, vil nogen måske sige. Responsen fra mit netværk var ikke ...
29.04.21
Hjemmearbejde har været hverdag for mange danskere gennem det seneste coronaår. Foto: Ole Lind.

Danskernes arbejdsglæde er tårnhøj

Der har været vendt op og ned på danskernes arbejdsliv i næsten et år. Men selvom hjemmearbejde og Teams-møder kan være drænende i længden, er det hos mange af os ikke gået ud over job...
12.04.21
Jørgen Uhrbrand, partner i AS3

Krænkende adfærd er andet end sexchikane

Efter MeToo-bølgen og historier om sexchikane i bl.a. medie-, finans- og advokatbranchen er direktioner og ledergrupper rundt om i danske virksomheder nu i gang med at udarbejde poli...
13.03.19
Illustration: Colourbox

Så glade er vi for vores arbejde

Vi er generelt glade for vores arbejdsplads. Og de fleste af os er også blevet mere tilfredse med vores job over det sidste år. Det viser en undersøgelse fra Epinion og ledelsesrådgive...
16.08.15
Lars Ellehave-Andersen skifter til et job som direktør for Danicas norske afdeling fra PFA og er dermed et eksempel på en af de mange chefer, der for tiden søger videre.  Foto: Michael Hansen

Flere ledere vil væk fra deres job

Cheferne står nærmest på nakken af hinanden i svingdøren. 60 pct. af dem vil gerne videre i karrieren, mens klart færre, 40 pct., ikke ønsker at skifte job. Hver syvende chef er endda ...
23.09.14
POLFOTO

To ligestillede direktører virker bedst

Vi er ikke altid enige,« siger den ene. »Men vi er også ens,« afbryder den anden. »Sådan i det store perspektiv.« De to adm. direktører for rådgivningsvirksomheden AS3 er ikke helt eni...