Debat
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Elizabeth Mathiesen

15.01.20
Elizabeth Mathiesen, økonom i den svenske bank SEB.

Sådan ser du, om væksten er på vej

2019 bød på stigende aktiekurser og svag økonomisk vækst, og kun en af de to ting kommer med ind i 2020. Jeg tror, at væksten vil vende tilbage og aktiekurserne stige, støttet af lave...
22.10.19

Markederne står ved en skillevej

I de sidste måneder har aktiemarkedet haft svært ved at bryde igennem til nye højder, fordi man står klemt mellem to modsatrettede kræfter. På den ene side har der været udbredt pol...
30.07.19

Hvad venter Mario Draghi på?

Den Europæiske Centralbank (ECB) ændrede ikke ved pengepolitikken på rådsmødet i juli, men de kom med signaler, der peger på, at der sker noget stort på mødet i september. Det er bedr...
20.06.19

Økonom: Rentefald er et faresignal for aktier

I begyndelsen af maj spurgte jeg i en kommentar om, hvor længe alt kunne gå op på samme tid. Baggrunden var, at aktier og obligationer havde gang i et usædvanligt parløb. Begge marked...
26.03.19

Økonom: Går luften ud af aktieballonen?

Aktiemarkedet har startet 2019 stærkt: de globale aktiekurser er steget med 13 procent siden årets start og har nu genvundet det meste af tabet fra fjerde kvartal 2018. Men det er ske...
Seneste Nyt