Debat

Henrik Meng

30.10.18
Henrik Meng, direktør i konsulenthuset Meng & Company.

Kommentar: De ansatte skulle have nogle bank

Det var “Brian igen-igen” , der i starten af 1990erne gjorde søndagen sjovere i radioen med landeplagen De sku’ ha’ noen bank . Stemningen i mundheldet lever i bedste velgående, hvilk...
26.11.17
Henrik Meng, direktør i konsulenthuset Meng & Company.

Tilfredse kunder er illoyale kunder

»95% af vores kunder er enten tilfredse eller meget tilfredse, så det går rigtig godt, må man sige.« Ordene faldt lige inden pausen på et seminar om kundeoplevelser. De blev sagt af e...
10.10.17
Henrik Meng, direktør i konsulenthuset Meng & Company.

Talløse kontakter kvæler kundetilfredsheden

Kunderejsen er på dagsordenen i mange virksomheder. Der tales om optimering af 'touch points' og måles på livet løs. Et fokus, som producerer fine, enkeltstående relationer mellem vi...
22.06.17
Henrik Meng, direktør i konsulenthuset Meng & Company.

Nix, du får ikke et fix!

»Tag to aspiriner og ring til mig i morgen.«  Rådet er en karikeret beskrivelse af en situation mellem en patient og en læge; du har ondt, du ringer til lægen og vupti, så er kuren kl...
31.05.17
Henrik Meng, direktør i konsulenthuset Meng & Company.

Findes der noget værre end turister?

Vi kalder dem turister, men i virkeligheden er de gæster. Gæster, vi selv har inviteret gennem massiv markedsføring, og som gør en væsentlig forskel i vores nationaløkonomi, vores lo...