For tiden er nogle ledelseskonsulenter, fremtidsforskere, antropologer og politikere ude at betone de fordele, som hjemmearbejde ifølge dem giver. De mener, at virkeligheden aldrig b...
Som iværksætter indenfor MarTech, hvor teknologi møder marketing, følger jeg tæt den globale udvikling, når det kommer til fremtidens digitale forretningsmodeller. Min egen virksomhed...
Selvom politikeren Pelle Dragsted og iværksætteren Martin Thorborg befinder sig på hver sin fløj rent politisk, bidrager de i denne krisetid til at grave grøfter, som vi bestemt ikke ...
I disse dage og uger handler alt i forhold til erhvervslivet om hjælpepakker og massefyringer. Det er en yderst kritisk situation for både små og store virksomheder, og i vores startu...
39-årige Rasmus Korsgaard, som stod i spidsen for Danske Banks Mobilepay-team, træder ind i et nyt iværksættereventyr. Efter at have forladt banken i 2018, er Rasmus Korsgaard kommet i...
Fotoet oven for er undtagelsen, der bekræfter reglen. Det er taget af fotografen Joachim Ladefoged og tilhører Jyllands-Posten og Finans. Dermed adskiller det sig fra 85 pct. af alle ...
Tesla-topchefen Elon Musk satte måske en større bevægelse i gang for nylig. I erhvervslivet og især i iværksættermiljøet. På det sociale medie Twitter fortalte han nemlig ærligt om, at...
Danmark er blandt de bedste lande i verden at være iværksætter i. Vi er i top fem på det internationalt anerkendte Global Entrepreneurship Index, og generelt går det godt for iværksætt...
Danske Freeway var op igennem 00’erne en af de mest succesfulde internetvirksomheder herhjemme. Det skyldtes ikke mindst flagskibet Dating.dk, som Morten Wagner og hans team havde bygg...
Den softwarebaserede VoIP-telefonservice Skype så første gang verdens lys i august 2003, og blot to år senere blev virksomheden solgt til eBay for 2,6 milliarder dollars. Det har gjort...
I dag søger vi på Google. Sådan er det bare. For at finde frem til Googles markedsværdi googlede jeg den naturligvis, og resultatet var svimlende 500 milliarder dollars. For at forstå,...
Mange markeder ser blodrøde ud ved første øjekast. Sådan så det sociale medielandskab også ud tilbage i 00’erne, hvor de to pengestærke netværk Friendster og MySpace sad tungt på marke...
Jeg har været aktiv i snart 20 år som techiværksætter, og igennem den tid er jeg blevet stadigt mere bevidst om en kritisk kulturkløft i dansk erhvervsliv, som vi er nødt til at gøre ...
Iværksætteri er en god forretning for den enkelte og for samfundet, når det lykkes. I dag er det imidlertid sådan, at vi har opbygget en risikofortælling omkring det at være iværksætt...