Der er røre i andedammen. Det, der har været god latin i hundredvis af år, er det ikke længere. På den store samfundsklinge gør vi op med undertrykkelse af minoriteter og den hvide m...
Jeg er blevet bidt af at køre på cykel. Landevejscykel. Den slags cykling, som mange ikke-cyklende mennesker elsker at nedgøre med ord som ”midaldrende mænd i lycra” og ”at de flygter...
Hent alle afsnit af Bundlinjen i Apple Podcast , på Spotify eller lyt til alle afsnit direkte her . (01:20) Slipper Aalborg Portland og andre klimasyndere for billigt? Der vente...
Jeg tør vædde på, at du arbejder et sted, hvor der er gang i en, to eller flere af de syv ledelsespraksisser, som denne artikel handler om. Det er du, fordi det har været god latin på...
Da FN udstak verdensmålene – de 17 mål for bæredygtig udvikling – spurgte man 7 millioner mennesker om, hvad der var vigtigst at fokusere på for at rette op på tingene. Grundigheden ...
»Jeg vil have et liv som dit, Louise,« sagde han og smilede vagt. Ordene faldt fra en succesfuld topleder i en af Danmarks største virksomheder. Det interessante er ikke, at han ville...
Kender du den der følelse af, at du hører noget, som lyder helt skævt – noget, der giver dig små alarmerende signaler fra et sted dybt i maveregionen – men, hvor du tilsyneladende er...
Jeg havde for nylig en ophedet diskussion med en person, og jo mere vi diskuterede, jo klarere blev det, at vi stod på hver sin bjergtop. Der var en bred, kold kløft imellem os. Inde...
Det er december og året er næsten forbi. Det har ikke været kedeligt, og selvom det mest har været dramatiske og kampberedte overskrifter, der har præget nyhedsbilledet, slutter jeg ...
Hent alle afsnit af Bundlinjen i Apple Podcast , på Spotify eller lyt til alle afsnit direkte her . (01:20) TV 2’s sexismesag udløser kritik af Berlingske-topchef. Presset mod B...
»Hør, det er netop fordi, du ikke har gjort det hundrede gange før, at vi gerne vil arbejde sammen med dig.« Ordene faldt fra Peter, som er øverste chef i en større virksomhed i medi...
Drop feedback: Det skader mere end det gavner. Det var overskriften på min seneste klumme. Og det budskab var der mange læsere, der ikke var enige i. Klummen medførte en lystig deb...
»Jeg fik en rapport med feedback fra mine kolleger. Jeg kunne overhovedet ikke genkende mig selv i meget af det, der stod. Og jeg er ellers en, der har en ret god selvforståelse. Ell...
Hent alle afsnit af Bundlinjen i Apple Podcast , på Spotify eller lyt til alle afsnit direkte her . (01:20) Statens milliardfond står uberørt hen: Alligevel fortsætter den. Den ...