Debat
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Louise Orbesen

31.12.20
Louise Orbesen, partner i rådgivningsvirksomheden Leading Humans. Tidl. konsulent hos McKinsey & Co og Boston Consulting Group.

Alder og visdom efterlyses i erhvervslivet

Forleden talte jeg i telefon med en klient, som er 54 år og partner i et rådgivningsfirma. Jeg sagde, at ”nå, så er det nu, du skal sætte mål og lægge budget for næste år…”, hvortil ...
19.11.20
Louise Orbesen, partner i rådgivningsvirksomheden Leading Humans. Tidl. konsulent hos McKinsey & Co og Boston Consulting Group.

Det succesfulde menneskes mentale anatomi

Jeg er en heldig kartoffel, fordi jeg ofte har samtaler med mennesker, jeg fascineres af. Dygtige mennesker. De dygtigste. Jeg forsøger at dissekere deres mentale anatomi. Hvad driv...
29.10.20

Solopreneur er det nye sort for kvinder over 40

Det er moderne at starte egen virksomhed. For 10 år siden var det CEO’en, der var rockstjernen over dem alle på erhvervslivets heltehimmel. Nu er det den unge tech-iværksætter, som a...
06.08.20

Er du en succes? Og er det godt nok for dig?

På det seneste har jeg haft nogle interessante oplevelser, som har fået mig til – igen igen – at tænke over, hvad det er, vi stræber efter som mennesker. Er det ”masser af succes”, el...
25.06.20

Jeg gider ikke at have en chef

Forestil dig følgende. Fra og med næste måned kan du a) få lønforhøjelse eller b) slippe for chefen fremover. Hvad vælger du? Det spørgsmål blev stillet til 1.000 amerikanere , og 7...
04.06.20

Når en ny Porsche ikke længere gør det

For tre år siden hørte jeg om et fænomen. Udtrykt i ét ord. Siden har jeg ikke været i stand til at lægge det fra mig igen. Det har hængt ved mig, og jeg har undersøgt det i dybden. L...
23.04.20

Fem skridt fra ansat til selvstændig

»I overmorgen skal jeg til jobsamtale. Det er salg, tech og startup. Alt det, jeg godt kan lide, men min kone siger: Lad være!« Solen skinner fra en blå himmel, og jeg er lige kommet...
Seneste Nyt