Som investor har du måske mest lyst til at begynde at skrige og løbe væk, når du læser erhvervsmediernes overskrifter lige nu: ”Værste aktieuge siden 2008”, ”Kraftigste fald på en enk...
2019 var et forrygende år på aktiemarkederne kloden rundt – det vigtige S&P 500-indeks for amerikanske aktier steg for eksempel 34 procent sidste år. Det er den største stigning,...
Danskerne får ved årsskiftet en længe ventet mulighed for at investere i udenlandske fonde til danske skattesatser. Rådgiverne er imidlertid ikke helt enige om, hvem der med fordel kan...
Fra årsskiftet øges kampen om danskernes frie midler betragteligt. Det sker, når antallet af aktiebaserede investeringsfonde rettet mod private danske investorer med et slag mere end f...
I løbet af de seneste 20 år er der blevet færre og færre selvstændige, som sparer op til pension . Det er en historie, vi har hørt før: Hvis man prøver at google på ”selvstændige drop...
Det vil måske undre, at jeg foreslår dette. Vil jeg da ikke gerne fremme aktiekulturen og lysten til at købe aktier? Selvfølgelig vil jeg det, men jeg vil også gerne undgå et skattesy...
I debatten omkring brexit bliver EU ofte fremstillet som en slags europæisk superstat, der langsomt forvandler landenes stats- og regeringschefer til en slags amtsborgmestre. Sådan se...
Det er nærmest umuligt at undervurdere omkostningernes betydning, når man sparer op. Ikke mindst i en tid med lave renter bør investorer fokusere på den post. Tallene Bankerne Rådgi...
Danske pensionskunder kan få en spritny VW Tiguan forærende, hvis de skrotter bankerne, når de sparer op, og i stedet vælger en billigere opsparingsform. Det viser et regnestykke fra d...
Du har sikkert prøvet det i en forhandling: Du er ved at købe en eller anden ting, og det er ikke et sted, hvor man bruger prisskilte. Måske på en basar i udlandet. Sælgeren og du s...
Visse brancher er mestre i at hylde sig selv og gerne under festlige former. Jeg fornærmer vist ikke nogen ved at nævne, at der findes rigtig mange priser for vin. Og i boksning er d...
De negative renter har skabt helt nye tider for investeringskunder i Danske Bank. Banken har ikke længere nogen investeringsprodukter, som den anbefaler til kunder med en investeringsh...
Man skal glæde sig, når folk bliver klogere. Det gælder også, når folk er bankfolk. Gennem de ti års tid jeg har rådgivet om investeringer, har jeg bemærket et skift i bankbranchen, ...
I øjeblikket modtager danske bankkunder og kunder hos formueforvaltere oversigter over deres samlede investeringsomkostninger. Men kan man få for mange tal? Tja, det kan man godt. Hv...