Jeg ved ikke med dig, men for mig har pisken aldrig været et effektivt motivationsmiddel. Helt fra barnsben har jeg strittet imod regler og forbud. Jeg afskyr at skulle indordne mig u...
Hent alle afsnit af Bundlinjen i iTunes , på Spotify eller lyt til alle afsnit direkte her . (01:12) Lars Larsens søn sætter ny grøn kurs. Den 48-årige Jysk-arving Jacob Brunsborg...
Hent alle afsnit af Bundlinjen i iTunes , på Spotify eller lyt til alle afsnit direkte her . (01:39) Peter Høgsted tabte magtkampen i Coop. Mandag fyrede koncernen topchef Peter H...
Tiden er inde til at alle virksomheder opstiller konkrete miljø- og klimamål for deres fremtidige drift. Mange har meldt ud, at de vil gøre en indsats, men udmeldingerne har for stø...
Vi ryster på hovedet over amerikanerne for tiden. Som dansker synes det åbenlyst, at alle borgere skal behandles lige. Derfor undres vi over, at amerikanerne kan være et så moderne ...
Vi er på vej ud af coronakrisen og står med en historisk mulighed. Lovgivning har været suspenderet, virksomheder har måttet tænke nyt og forbrugere genoverveje vanlig adfærd. Samti...
Coronakrisen har tvunget os ind i et temposkifte. Pludselig blev vores hverdag nulstillet og vores vaner aflyst. Uforberedte skulle vi omstille vores måde at leve på. Med omstilling...
Iværksætter Tine Thygesen kan se tilbage på tre virksomhedsstiftelser, herunder startupkollektivet Founders House, og en række direktør- og bestyrelsesposter. Men vejen dertil har ikke...
Mange er allerede blevet trætte af klimasnak, selvom vi kun lige er begyndt. Det er kompleksiteten og magtesløsheden som suger livskraften ud af rummet, når klimakrisen nævnes. Det e...
Den 6. februar bruger Tine Thygesen fra ”The Creators Community” en hel klumme på at mistænkeliggøre dansk landbrug. Efter indledningens afvæbnende »Jeg er selv fra landet« følger en l...
Jeg er selv fra landet. Min familie stammer fra en landsby i Jylland, hvor jeg tjente mine barndomslomme penge i gulerodshøsten som fjerde generation i marken på familiegården. Jeg ...
I tiden omkring nytår tager mange af os vores liv og virke op til overvejelse, for at sikre at vi bruger tiden i henhold til vores mål og værdier. Vi kigger på vores arbejde, og på hv...
Det store nye ord i forretningsverdenen i 2019 blev ESG - Environmental Social Governance - og alt tyder på, at begrebet bliver mainstream i 2020. Derfor er de fremadskuende ledere ...
Forleden talte jeg med en højtstående politiker, som fortalte med et suk, at den største forhindring for at få erhvervsvenlig politik igennem lige nu er »Bo Nilsson«. Nets administere...