Debat
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Den muslimske indvandring dræner statskassen

Migranters demografiske træk på de offentlige udgifter er enormt og stigende.

Finansministeriets såkaldte snapshot af tilstanden i 2014 viste, at udlændingepolitikken i det år kostede samfundet 30 mia. kroner. Siden 2014 har vi fået mange tusinde nye indvandrere fra de muslimske lande, og de står i de kommende år til at få deres familiemedlemmer til Danmark.

Antallet vil altså stige og udgifterne vil gå samme vej. Migranters demografiske træk på de offentlige udgifter er enormt og stigende.

Selvom der kommer færre asylansøgere i år, betyder det ikke, at udgifterne vil falde. De stiger bare langsommere og vil med sikkerhed lægge beslag på en større og større del af samfundskagen i årene fremover. Indtil politikerne griber fat om nældens rod og løser problemerne fra bunden.

I den offentlige debat fortrænges den problematik. I stedet konstrueres der fortællinger om, at indvandringen fra de muslimske lande kan blive en rigtig god forretning »hvis bare«. Dette ’bare’ er dog kun drømme og ønsketænkning. Realiteterne taler imod.

Vi har igennem de seneste 20 år talt meget om, at når flere går på pension og færre på arbejde, vil trækket på de offentlige udgifter stige, fordi flere ældre skal forsørges af færre yngre. Vi har fornuftigt gennemført reformer, så samfundet kan hænge sammen og fungere i den ret lange periode, hvor den demografiske fordeling mellem gamle og yngre vil være skæv. Om der er gjort tilstrækkeligt, ved jeg ikke, men vi har haft debatten, økonomerne har regnet på det, og politikerne har forholdt sig til det.

Det viser for mig, at Danmark er et samfund, der bygger på fornuft, og hvor politikere handler på baggrund af viden og erfaring. Det kan jeg godt lide. Det er sådan et samfund, jeg gerne vil give videre til mine børn. Et samfund med orden i sagerne, tryghed i hverdagen og for fremtiden og med en god margen til truende katastrofer.

Jeg undrer mig derfor over, at vi ikke på samme rationelle måde forholder os til omkostningerne ved det stigende antal indvandrere fra de muslimske lande og sørger for at få problemet løst i stedet for at fortrænge dem. 30 mia. kroner kastes hvert år ud af vinduet, fordi Danmarks udlændingepolitik fører til, at udlændinge i ringere grad forsørger sig selv, i højere grad trækker på sociale ydelser, i højere grad bliver kriminelle, oftere kommer på førtidspension, og i det hele taget sjældnere bliver en økonomisk gevinst for samfundet.

Erfaringen fortæller os, at indvandring fra muslimske lande er dyr, bliver stadigt dyrere og udfordrer vores fælles værdier.

Pernille Vermund, formand for Nye Borgerlige.

Politikerne lapper lidt hist og her, men det bliver ikke bedre – det bliver bare værre lidt langsommere. For andengenerationsindvandrere er ikke bedre integrerede end deres forældre. De er i øvrigt mere kriminelle og mere islam-tro, og nyligt offentliggjorte tal for 3. generation lader ikke meget håb tilbage. De klarer sig heller ikke bedre.

Erfaringen fortæller os, at indvandring fra muslimske lande er dyr, bliver stadigt dyrere og udfordrer vores fælles værdier. Når mine børn bliver voksne, vil byrden, de skal bære, være blevet for tung. Så bryder vores velordnede samfund sammen.

Der tre indsatser, som er helt afgørende, hvis vi vil redde Danmark:

1. Tilstrømningen af uintegrerbare indvandrere skal bremses ved at indføre et asylstop
  2. Kriminelle udlændinge skal udvises konsekvent efter første dom
  3. Offentlig forsørgelse skal reserveres til danske statsborgere. Udlændinge må forsikre sig privat.

Men så længe politikerne nægter at gøre det rigtige og nødvendige baseret på viden og erfaring, bliver problemerne ikke løst. Så bliver det hele bare langsomt værre og værre.

BRANCHENYT
Læs også