Debat
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Er fejlbarlig ledelse det nye sort i erhvervstoppen?

Anført af tech-industriens topchefer er evnen til at skalere virksomhedens fiaskoer i takt med væksten begyndt at danne skole i ledelsesteorien. Den nye bølge er et tiltrængt opgør med årtiers credo om, at kunden altid har ret.

Steen Rosenbak, chefredaktør.

Lyt til kunden. Sæt kunden i centrum. Kunden har altid ret. Management-fraser skåret over den samme læst. Og ytret igen og igen af dansk erhvervslivs ypperste ledere igennem forgangne årtier. Nogle af dem har endda skabt resultater i en grad, så man skulle tro, at de har ret. Men det har de ikke.

I hvert fald ikke hvis vi, som jeg tror, står over for en ny epoke af historiske nybrud – i teknologi, produkter og serviceydelser – i erhvervslivet. Drevet af demografien, globaliseringen, kunstig intelligens og, ja, det moderne menneskes ubændige jagt på en mening med arbejdslivet, der rækker ud over at tjene til dagen og vejen...

BRANCHENYT
Læs også